Deneyimli Diyabetliler Eşliğinde Kültür Gezileri’nin 2.si Yapıldı

28 Nisan 2018 Rahmi M. Koç Müzesi Gezisi

28 Nisan’da Koç Üniversitesi Çocuk Endokrinoloji ve Diyabet Ekibi olarak 4-12 yaş arasındaki 30 Tip 1 Diyabetli çocuk ve aileleriyle birlikte Rahmi M. Koç Müze’sinde bir etkinlik gerçekleştirdik. Ailelerimizle birlikte önce müze alanı içerisindeki Fenerbahçe Vapuru’nda bir araya geldik. Çocuklarımızla birlikte tanışma ve kaynaşma oyunları oynadıktan sonra müze içerisine giriş yaptık. Rehberimiz Onur Bey ile birlikte önce klasik arabaların olduğu bölümü gezdik. Tam 101 yaşında olan bir ambulans bu bölümün değerli parçalarından biriydi. Gezimize tarım makinelerinin olduğu bölümle devam ettik. Tüm işlemlerin sergilendiği zeytinyağı fabrikası ve Migros marketleri kurulmadan önce 20 yıl boyunca satış yaptıkları seyyar arabaları ilgi çekiciydi. Bu bölümden sonra dışarı kısma çıkarak artık kullanılmayan tarihi gemileri ve yelkenlileri ziyaret ettik. Ayrıca deniz ürünlerini avlamakta kullanılan malzemeleri müze içerisindeki “Balıkçı Erol” bölümünde ziyaret ettik. Küçük bir köprünün üzerinden geçtikten sonra müzenin tarihi çarşısını ziyaret ettik. Bu çarşıda çok eski kurmalı oyuncaklar, antika saatler camlı vitrinlerde sergileniyordu. Rahmi Koç’un heykelinin yanında hep birlikte hatıra fotoğrafımızı çektikten sonra çocukların heyecanla beklediği tren alanına geçtik. Bu alanda 3 vagonlu treni çocuklarla birlikte doldurduk. 50 yıllık tren raylarının üzerinden giderek 10 dakika sürecek tren turumuza başladık. Haliç kenarında ağaçların arasında makinistimiz Mustafa Amca’yla birlikte keyifli bir gezinti gerçekleştirdik.